
Afgelopen nacht is de auto van een inwoner bij het station Lochem compleet vernield. Ruiten ingeslagen. Deuken rondom. Fietsers vinden hun fietsen terug zonder wielen, of helemaal niet meer. Fietstassen worden in brand gestoken. En het stationsgebouw? Volgespoten met graffiti, al tijden gesloten, zonder toezicht of enige vorm van sociale controle.
Wat moet er nog gebeuren voordat deze situatie serieus wordt genomen?
๐๐๐ญ ๐ฌ๐ญ๐๐ญ๐ข๐จ๐ง ๐ณ๐จ๐ฎ ๐๐๐ง ๐ฏ๐๐ข๐ฅ๐ข๐ ๐ ๐ญ๐จ๐๐ ๐๐ง๐ ๐ฌ๐ฉ๐จ๐จ๐ซ๐ญ ๐ญ๐จ๐ญ ๐ฃ๐ ๐ฐ๐จ๐จ๐ง๐ฉ๐ฅ๐๐๐ญ๐ฌ ๐ฆ๐จ๐๐ญ๐๐ง ๐ณ๐ข๐ฃ๐ง
Een plek waar je zonder angst je fiets kunt parkeren, in de trein kunt stappen of iemand op kunt halen. In plaats daarvan heerst er al jarenlang een gevoel van onveiligheid, zeker in de avonduren.
Daarom heeft fractievoorzitter Calle Janssen namens LochemGroen! schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W Lochem. Maar met vragen alleen komen we er niet. ๐๐ซ ๐ข๐ฌ ๐๐๐ญ๐ข๐ ๐ง๐จ๐๐ข๐ !
๐๐๐ง ๐๐ซ๐ข๐ง๐ ๐๐ง๐๐ ๐จ๐ฉ๐ซ๐จ๐๐ฉ ๐๐๐ง:
โข Het college Gemeente Lochem
โข NS
โข ProRail
๐ Zorg samen met de gemeente Lochem voor meer toezicht, camerabewaking en structurele aanpak van overlast en vernieling.
๐ Maak van het station weer een plek waar Lochemers zich welkom en veilig voelen.
Dit is niet iets wat je als gemeente alleen oplost. NS en ProRail dragen verantwoordelijkheid voor het terrein, en moeten hun rol nu serieus nemen.
๐ฌ ๐๐๐ ๐ฃ๐ข๐ฃ ๐ฃ๐ ๐จ๐ง๐ฏ๐๐ข๐ฅ๐ข๐ ๐ ๐๐ฏ๐จ๐๐ฅ๐ ๐๐ข๐ฃ ๐ฌ๐ญ๐๐ญ๐ข๐จ๐ง ๐๐จ๐๐ก๐๐ฆ ๐จ๐ ๐ณ๐๐ฅ๐ ๐ข๐๐ญ๐ฌ ๐ฆ๐๐๐ ๐๐ฆ๐๐๐ค๐ญ? Laat het ons weten. Samen maken we de druk groter. Want dit is niet normaal. En het mag niet langer genegeerd worden.
๐๐๐๐ฌ ๐ก๐ข๐๐ซ ๐๐ ๐ฌ๐๐ก๐ซ๐ข๐๐ญ๐๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค๐ ๐ฏ๐ซ๐๐ ๐๐ง:
https://lochem.notubiz.nl/modules/6/Moties,%20amendementen%20en%20vragen/1055089