Twee maanden verder: waar blijft de camera bij station Lochem?

29 augustus 2025

Bij station Lochem zijn opnieuw vernielingen gepleegd, dit keer wederom onder andere aan het wachthokje waar pas nieuw glas in zat. LochemGroen! maakt zich grote zorgen over de sociale veiligheid op en rond het station en heeft daarom opnieuw schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W.

Op 10 juli 2025 gaf het college antwoord op eerdere vragen (17 juni) over cameratoezicht bij het station. Maar inmiddels zijn we bijna twee maanden verder en is er nog altijd geen zichtbare voortgang. Fractievoorzitter Calle Janssen: “Het is onbegrijpelijk dat dit proces zo traag verloopt. Terwijl vernielingen doorgaan en reizigers zich onveilig voelen, blijft het wachten op de plaatsing van de cameramast.”

LochemGroen! wil weten waarom de mast nog niet geplaatst is, welke stappen sinds 10 juli zijn gezet en welke partijen voor vertraging zorgen. Ook vraagt de fractie om een actuele tijdsplanning en tijdelijke maatregelen om de veiligheid in de tussentijd te waarborgen.Met de start van het nieuwe school- en studiejaar maken meer jongeren en studenten, vaak in de avonduren, gebruik van het station. Volgens LochemGroen! maakt dit de urgentie alleen maar groter. Janssen: “Iedereen moet zich veilig kunnen voelen bij het station in Lochem. Het wordt tijd dat woorden worden omgezet in actie.”

De schriftelijke vragen kunt u hier lezen: https://lochem.notubiz.nl/modules/6/Moties,%20amendementen%20en%20vragen/1077355

Wilt u graag op de hoogte blijven?

Meld u dan aan op onze nieuwsbrief

crossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram